Det digitala affärslandskapet

  • Den digitala världens utbud kan upplevas som en djungel när det kommer till att ta vettiga beslut som matchar vår affärsmässiga plan.
  • Vi klär på dig med den kunskap som krävs för att kunna ta genomtänkta (digitala) beslut, kravställa mot er socialamedie-resurs och hantera de actions som era beslut kräver.
  • Idag är digitala kanaler en viktig del i vår affär. 50-70 % av affären inom B2B görs idag innan någon hos er ens har kontaktats. Att inte ha en strategi för hur ni ser ut under den delen av processen är en dålig idé.
  • Många har en dedicerad resurs som sköter de digitala kanalerna. Men även om dessa roller ofta är grymma på att göra snygga inlägg, ha koll på annonsoptimering, skapa schysst material och engagera era följare, är de sällan (speciellt om resurserna är externa) insatta i bolagets affärsplan och säljstrategi tillräckligt väl för att ta helt korrekta beslut.
  • Vi jobbar med hur man skapar en vardag där det är en naturlig del att kommunicera med kunderna på de plattformar där de befinner sig men även hur man tar interna beslut om vilka verktyg som fungerar bäst för att få organisationen effektiv. Att sedan förankra detta i organisationen och hos eventuella externa parter är även det en del vi berör.
  • Oavsett om du är säljare eller ledare bör du ha stor kontroll på er digitala strategi för att kunna få ut maximal affärsnytta. Du behöver förstå att allas insats är viktig och att det inte bara handlar om vilka inlägg som ska produceras. Ett strategiskt förändringsarbete måste ni själva ha full kontroll över och vi förkovrar oss i hur man gör det på bästa sätt.

Utbildningen ”Det digitala affärslandskapet” genomförs den 24/10 mellan 09.00-16.00  på Handelskammaren i Norrköping. Utbildningen kan även beställas företagsanpassad hos er alternativt i våra lokaler. Kontakta oss så hittar vi en form och ett tillfälle som passar just er.

KURSLEDARE
Cecilia Sandqvist

I dag säljchef på Gaia places, med hela Europa som arbetsfält. Mångårig erfarenhet från sälj/KAM och digitaliseringsprocesser.

Mattias Wahlberg

Mikael Weléen

Cecilia Sandqvist