Digitala kanaler som säljverktyg

Dagens digitala marknadsplats och teknik har vänt upp och ner på en hel del marknadskommunikation – dags att lyssna till de som sitter inne med en del av svaren.

  • Inspirera och utbilda kunden, behövs det? Idag har 2/3 utav kundresan redan gjorts när du träffar kunden, hur kan du nå dem innan? Och vad kan du bidra med när du väl fått dem på kroken? Sociala medier, här för att stanna.
  • Det nya landskapet för sälj och marknad, vilka nya möjligheter har skapats?
  • Marknad+sälj= fantastiska resultat. Hur drar de nytta av varandra? Hur drar vi nytta av bra digitalt innehåll? Vem ansvarar för att leverera det?
  • Relation och transaktion vilken del ska digitaliseras respektive automatiseras? Kan kunden hjälpa sig själv? Och om de kan det hur säljer vi in fördelarna?
  • LinkedIn ett komplement till traditionellt nätverkande? Hur aktiv bör du vara? Hur skiljer du på privat och företagsapproach, hur kontaktas potentiella kunder på ett proffsigt sätt, samt hur skapar du ett intressant flöde?

Utbildningen “Digitala kanaler som säljverktyg” genomförs mellan 09.00-16.00  på Handelskammaren i Norrköping. Utbildningen kan även beställas företagsanpassad hos er alternativt i våra lokaler. Kontakta oss så hittar vi en form och ett tillfälle som passar just er.

KURSLEDARE
Cissi Sandqvist

I dag säljchef på Gaia places, med hela Europa som arbetsfält. Mångårig erfarenhet från sälj/KAM och digitaliseringsprocesser.

KURSLEDARE
Magdalena Green

Digital strateg som är underkonsult och utbildare i Great Group  – och med flera stora digitaliseringsprojekt på sitt CV.  Blir kursens givna källa till den moderna social kommunikationen – när, hur och varför ska den vara en del av ert bolag.

Mattias Wahlberg

Mikael Weléen

Cecilia Sandqvist