Service med färger

Du som jobbar med kundservice på ett eller annat sätt vet att kommunikationen ibland kan haverera. Små problem kan utvecklas till onödiga konflikter. Det går att känna igen i såväl intern som extern support.

Vi har ibland svårt att förstå varandra inom företaget. Vi betraktar ibland varandra som ”idioter” bara för att vi har olika sätt att lösa problem och olika vägar för att nå våra mål. Förmodligen är det fullt naturligt att vi som jobbar med kundservice har ett visst synsätt och jobbar i ett visst tempo. Och förmodligen är det lika naturligt att Säljteamet ser helt annorlunda ut. Det gäller att förstå detta och att kunna se bortom det vi retar oss på och komma ihåg att det finns styrkor (egenskaper) bakom ”det idiotiska beteendet” som jag själv kanske saknar.

Du som jobbar med service mot externa kunder och leverantörer har säkert råkat ut för de mest skiftande bemötanden. Allt från ”rakt på sak” till ”oerhört omständlig” eller ”supertrevlig och energigivande” till ”elak och översittare”. Det går att hantera alla varianter och ändå vara nöjd när samtalet är över!

Genom att göra en personlig beteendestilsanalys (Pussel DISC) får deltagaren en ökad förståelse för sin egen beteendestil, sina styrkor, sina utmaningar samt hur de kan undvika konflikter genom att kommunicera mer effektivt med sina kunder, leverantörer och andra samarbetspartners.

Utbildningen “Service med färger” genomförs den 9/12 mellan 09.00-16.00 på Handelskammaren i Norrköping. Utbildningen kan även beställas företagsanpassad hos er alternativt i våra lokaler. Kontakta oss så hittar vi en form och ett tillfälle som passar just er.

KURSLEDARE
Cissi Sandqvist

I dag säljchef på Gaia places, med hela Europa som arbetsfält. Mångårig erfarenhet från sälj/KAM och digitaliseringsprocesser.

Mattias Wahlberg

Mikael Weléen

Cecilia Sandqvist